niedziela, 30 czerwca 2013

Pierogarnia Co ludzie powiedzą Łódź - najlepsze pierogi w mieście!

       Kocham dania mączne – makarony, naleśniki, kopytka, knedle, leniwe...nawet prażoki wolę od normalnych tłuczonych. Nie ma jednak wg mnie lepszego dania mącznego niż pierogi. Gdziekolwiek bym nie był, jeżeli widzę je w menu, muszę ich spróbować, a górskie schronisko bez pierogów w karcie dań nie powinno się w moim odczuciu w ogóle nazywać schroniskiem! W Łodzi pierogów próbowałem już w wielu miejscach, począwszy od nieistniejącej już Planety, poprzez Pierrogerię w Manufakturze, Pozytyvkę, Teremoka, PierrRogi 69, Kaszę i Grzyby, na knajpach w stylu Chłopska Izba skończywszy.
        Dzisiejszy wpis będzie jednak o małej, niepozornej pierogarni mieszczącej się na obrzeżach Teofilowa. Pierogarni, która w mojej skromnej opinii serwuje najlepsze pierogi w mieście, przy okazji oferując je w najlepszej cenie :) A mowa o lokalu “Co ludzie powiedzą...” usytuowanym przy zbiegu ulic Rąbieńskiej i Kwiatowej.
         Z zewnątrz knajpka nie prezentuje się zbyt okazale. Ot, zielonkawy budyneczek z daszkiem i zawieszonym na frontowej ścianie banerem z nazwą i logo pierogarni. Ciężko powiedzieć by ten wygląd zachęcał do wejścia, z drugiej jednak strony pamiętajmy, że mamy do czynienia z małą knajpką na obrzeżach miasta a nie prestiżowym lokalem w centrum. Mimo wszystko, mogłoby to wyglądać ciutkę lepiej. Wnętrze również utrzymane jest w spartańskim stylu. Po lewo znajduje się skromy samoobsługowy bar. Główna sala ulokowana po prawo wita zaś pomalowanymi na fioletowo ścianami z paroma obrazkami, czarno-białymi kafelkami na podłodze i prostymi stołami. Widać, że to miejsce na szybki obiad po pracy a nie długie wieczory ze znajomymi. I na tym narzekanie się kończy :)
       Choć danie musimy zamówić samemu przy barze, to resztą zajmie się już obsługa. Nam przyjdzie tylko poczekać na doniesienie pierogów do stolika a i to nie będzie trwać długo. Na ogół po 7-10 minutach możemy się już delektować najlepszymi pierożkami w mieście. Obsługa jest zaś miła i uśmiechnięta, można się poczuć jak u siebie w domu.
        Pora na meritum. W menu pierogi z kapustą i grzybami, ruskie, z mięsem, z mięsem i kapustą, ze szpinakiem i serem feta, żółto-serowe, z owocami, z kaszą i grzybami. Jest więc w czym wybierać i każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jest też barszczyk czerwony, herbata i kawa. Jeżeli nie lubisz więc pierogów, nie masz tu czego szukać, ale jak można nie lubić pierogów?!? Szczególnie tak dobrych jak te z “Co ludzie powiedzą...” Możemy wybrać zestaw za 7zł lub 10zł lub po prostu kupić tyle sztuk pierogów ile chcemy płacąc po 1zł za sztukę. Przy czym dodać muszę, że pierogi są naprawdę konkretnych rozmiarów, przynajmniej dwukrotnie większe od klasycznych mrożonych pierogów ze sklepu. Co za tym idzie, omawiana pierogarnia jest najtańszym miejscem w Łodzi, które pozwoli nam dobrze najeść się do syta za małe pieniądze. Pierogi są tak duże, że mi w zupełności wystarcza zestaw za 7zł + barszczyk. Dzięki temu, za niecałe 10zł jestem pełen :)
        Same pierogi są zaś rewelacyjne. Po 5 wizytach i częstym braniu zamówienia na wynos, spróbowałem już większości z nich. Polecam szczególnie pierogi z mięsem, kaszą i grzybami i pierogi na słodko z owocami. Ciasto po prostu idealne, dobrze rozwałkowane, gładziutkie i lekko elastyczne ale niezbyt kleiste. Om nom nom! Farsze również na bardzo dobrym poziomie! Szczególnie mięsny, bardzo wyrazisty w smaku i sycący. A okrasa, prawie pierwsza klasa, przydałoby się tylko więcej skwarków :) Do „Co ludzie powiedzą...” zaciągnąłem nawet moją mamę, babcię i dziadka. Każdy wyszedł zadowolony. Słowa uznania należą się również za barszczyk czerwony – esencjonalny, bardzo wyrazisty w smaku i rozgrzewający! Zresztą, najlepszym dowodem na to, że w lokalu można smacznie zjeść, jest ilość klientów, którzy przewijają się przez to miejsce. Tylko podczas jednego 30 minutowego pobytu w pierogarni naliczyłem 10 osób które wstąpiły na chwilkę by kupić pierogi na wynos. Sam zresztą nadal mam w zamrażarce kilka sztuk :)
         Jeżeli lubicie dobrze i tanio zjeść, jeżeli kochacie pierogi, jeżeli nie macie czasu samemu zrobić obiadu a nie chcecie kupować mrożonych pierogów, koniecznie wpadnijcie do „Co ludzie powiedzą”. To jedno z tych miejsc, które pomimo odległości od centrum warto odwiedzić, by przekonać się na czym polega dobry pieróg! Do pełni szczęścia brakuje tylko ładniejszego i przytulniejszego wnętrza. Mimo wszystko na pytanie „Co ludzie powiedzą?” odpowiem – tak trzymać!

EDIT z 10.10.13. Od napisania recenzji byłem w lokalu już wiele razy. Cieszy się olbrzymim powodzeniem, a obsługa ma pełne roboty. Często zdarza się przez to, że o godzinie 13-14 już brakuje jakiś pierogów. Każdemu polecam wcześniej dzwonić do lokalu i zamawiać sobie porcję, tak by później nie obejść się smakiem!
Zapraszamy do polubienia nas na Facebooku: https://www.facebook.com/foodfetishpolodzku

Wszelkie zdjęcia i grafiki z wyłączeniem logo pierogarni są mojego autorstwa. Wszelkie prawa zastrzeżone.

6 komentarzy:

  1. Powiem, że pyszne :) Niedługo czekałem na swoją porcję, szkoda że najpierw dostałem barszcz a potem pierogi, bo już był taki letni:) ale barszcz rewelka, w pierogach ruskich dobre zwarte ciasto, rozpływający się w ustach farsz plus dobre skwarki:) wziąłem małą porcję czyli 7 sztuk i nie dojadłem, spakowałem do domu dwa, a mogłem trzy spakować:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli ktoś nie jadł dobrych pierogów to te będą dla niego dobre. Po wielu bardzo dobrych opiniach, które przeczytałem w internecie, liczyłem na więcej. W pierogach z kapustą i grzybami jest fatalny farsz po prostu nie smaczny. Ruskie można zjeść ale szału nie ma. Najlepsza z tego wszystkiego jest zasmażka. Jeżeli są to najlepsze pierogi w mieście Łodzi to uważam, że jest to wielka kulinarna porażka. Pozdrawiam Tomi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z którego łodzkiego lokalu pierogi Pan więc poleca?

      Usuń
  3. NAJLEPSZE PIEROGI?????????????????????????? MOŻE BYŁY NA POCZĄTKU ALE TERAZ ? PIEROGI ROBIĄ JUŻ MNIEJSZE DO PIEROGÓW Z SEREM LEJĄ TROCHĘ ŚMIETANY I MAJĄ TAM CAŁY CZAS BAŁAGAN NIGDY NIE DOSTAŁAM TYCH PIEROGÓW CO CHCIAŁAM.
    A PIEROGI ZE SZPINAKIEM I FETĄ TO OSZUSTWO NIGDY NIE MIAŁAM FETY TYLKO SAM SZPINAK A SOSU NA WYNOS TO LEJĄ TYLKO NA DWA PIEROGI.
    PIEROGI NA SŁODKO TO SAME CIASTO TRAGEDIA.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierogi zakupiłam jak zwykle kilkadziesiąt na wynos, pamiętając dotychczasowy smak ciasta i farszu. I popełniłam okropny błąd. Połowa z nich nadawała się do wyrzucenia. Pierogi są teraz okropne. Malutkie, z farszami bez smaku i lepione chyba przez przedszkolaka. Albo zmienił się kucharz albo właściciele "lecą" na opinii i myślą, że to wystarczy. Nigdy już tam nie wrócę i oczywiście nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  5. A ja się z wami nie zgadzam. Jadłam pierogi w poniedziałek i są naprawdę smaczne. Nie rozumiem skąd wasze opinie. Chyba nie jedliście złych pierogów.
    Polecam

    OdpowiedzUsuń